http://virtlab.ioso.ru/method.htm#. Дата доступа: 16.10.2007
- Елизарова, Г. В. Электронная почта и преподавание английского языка: анализ сильных и слабых сторон / Г. В. Елизарова //[Электронный ресурс]. – 2007 Режим доступа: http://linguact.hyperlink.ru/articles/elizarova.html . Дата доступа : 23.11.2007
- Капралова, И.М. Различные подходы к классификации современных информационных технологий, применяемых в процессе обучения иностранным языкам/ И.М. Капралова // Замежныя мовы у Рэспублiцы Беларусь. - 2002г. - № 1. - С.18-21.
- Коваленок, Т.В. Использование компьютерных технологий в преподавании иностранных языков / Т.В. Коваленок // Непрерывное обучение: методология, теория, практика: материалы докл. Междунар. науч-практ. конф.,Минск, 23-24 декабря 2003г./ Отв. Редактор Н. П. Баранова. Мн.: МГЛУ.2003. В 3ч. - Ч.3– С.45
- Немов, Р.С. Психология: Учебник для студентов высш. пед. учеб. заведений/ Р.С. Немов // Психология образования. - В 3-х кн. – 4-е изд. – Мн. : гуманит. изд. Центр Владос, 2000.- Кн. 2: Психология образования. – 608с.
- Образовательный стандарт 1 и 2 ступени общего среднего образования иностранных языков. 1-10 классы. - Базовый, повышенный, углубленный уровни. – Министерство образования Республики Беларусь, 2007г. – 38с.
- Поршнев, А.В. Психологические принципы разработки КП для обучения студентов франц. яз. / А.В. Поршнев // Психолог. Наука и образование.- 2001. – №4. - С.81
- Прокопьев, И.И. Педагогика. Основы общей педагогики. Дидактика / И.И. Прокопьев// учебн. пособие/ И.И. Прокопьев. - Мн.: ТетраСистема, 2002. – 544с.
- Протасеня, Е. П. Штеменко Ю.С. Компьютерное образование: за и против./ Е. П. Протасеня, Ю.С. Штеменко // ИЯШ. - 1997. - № 3. -С.10
- Райс, Ф. Психология подросткового и юношеского возраста / Ф. Райс. - Спб.: Изд-во «Питер», 2000. –624с.
- Селевко, Г. Учитель проектирует компьютерный урок/Г. Селевко//Народное образование. - 2005. - №8. - С.136-139
- Чеховских, М.И. Возрастная и педагогическая психология/ М.И. Чеховских// Основные понятия: учебно- метод. пособие// М.И. Чеховских. - МГЛУ. – Мн. 2002. – 133с.
- Шимчук, Л.В., Ястребова, С.В. Современные компьютерные технологии в обучении ИЯ/ Л.В. Шимчук , С.В. Ястребова // Вестник МГЛУ . Сер. 2 – 1999. - №1. - С.20
- New ways of using computers in language teaching.
Ed. Tim Boswood. – Illinois, USA. 1997. -309p.
- http://freeware32.ru/index.php?program=772&name=SuperTest32.htm
- http://teachprog.narod.ru/program/teacher/test/index.htm
Приложение
Задания теста для учащихся.
- Choose the right forms of the verbs (The Gerund and
The Infinitive).
- John likes …… at a high speed.
- Driving
- To drive
- To have driving
- To be driven
- I told him ……. the letter.
- Posting
- To have been post
- To post
- Having posting
- I remember ……. this book.
- To read
- Reading
- To have reading
- Have being read
- I asked him ……. me.
- To help
- Being help
- Helping
- Have being helped
- He mentioned …… it in the newspaper yesterday.
- To read
- Reading
- To have read
- Having read
- It is very nice of you …… this hard work for me.
- To have done
- To do
- Doing
- Having done
- I’m glad ….. see you.
- To see
- Seeing
- To have seen
- Having seen
- After ….. the letter I put it on the table.
- Reading
- To read
- Having reading
- To have read
- This poem is too long ……. By heart in such a short period of time.
- To be learned
- To learn
- Learning
- Having learnt
- You seem …..this work too long.
- To do
- Doing
- To have been doing
- Have doing
- I don’t remember …… this film before.
- Have seen
- Having seen
- Having been seeing
- To see
- He could not speak after ……….
- To interrupt
- To be interrupted
- Having interrupted
- Having been interrupted
- I like ……… to their house
- Being invited
- To invite
- Inviting
- Having been inviting
- It was pleasant ….. John.
- To speak
- Speaking
- Being spoken
- Have speaking
- He entered the room without …… her
- To notice
- To have noticed
- Having noticed
- Noticing
11. Choose all right forms(more than one).
- I like
- Swimming
- Reading books
- To play football
- To draw
- John asked
- Giving him a book
- To give him a book
- Opening the window
- To play the guitar
- Mary hates
- Waiting her little sister
- To read
- Playing football
- To swim
- I told him
- Waiting a minute
- Calling to John
- To post the letter
- To call John
- It was pleasant
- Playing with you
- To play with him
- To dance with him
- Dancing with him
111. Match the beginnings of the sentences with their
endings.
- It is very nice of your
|
To ask him for help |
- I don’t know him well enough
|
Spending my time with you |
- I remember
|
Walking |
- I don’t mind
|
To have come |
- I enjoy
|
Having seen him before |
1111. Translate the sentences into English
26. Я попросил его говорить
медленно.
27. Я помню, что видела
его раньше.
28. я получаю удовольствие,
слушая музыку.
29. Он очень хотел, чтобы
его пригласили не вечер.
30. Я помню, что мне
показывали это письмо.