Top-Management-planning and strategy

Автор: Пользователь скрыл имя, 20 Февраля 2012 в 11:40, доклад

Краткое описание

The top management of a company have certain unique responsibilities. One of their key tasks is to make major decisions affecting the future of the organisation. These strategic decisions determine where the company is going and how it will get there.
Before doing any kind of strategic planning, the management must be sure of one thing. They must decide what is the mission and purpose of their business. They also need to decide what it should be in the future. Deciding the mission and purpose is the foundation of any planning exercise.

Файлы: 1 файл

1).Top-Management-planning and strategy..docx

— 21.95 Кб (Скачать)

1).Top-Management-planning and strategy.


The top management of a company have certain unique responsibilities. One of their key tasks is to make major decisions affecting the future of the organisation. These strategic decisions determine where the company is going and how it will get there.

Before doing any kind of strategic planning, the management must be sure of one thing. They must decide what is the mission and purpose of their business. They also need to decide what it should be in the future. Deciding the mission and purpose is the foundation of any planning exercise.

Two examples will make this point clear - one British, the other American.Providing value for money was their mission and purpose. One of the strategies they used was to concentrate on selling clothing and textiles.

The second example concerns the American Telephone and Telegraph Company. Vail and his colleagues decided that giving service would be the mission and purpose of the organisation. This became the overall objective of the company, and has remained so ever since.

Having decided on its mission and purpose, an organisation will have worked out certain more specific objectives. As soon as it has established its more specific, medium-term objectives, the company can draw up a corporate plan. Its purpose is to indicate the strategies the management will use to achieve its objectives.

However, before deciding strategies, the planners have to look at the company's present performance, and at any external factors which might affect its future. To do this, it carries out an analysis, sometimes called a SWOT analysis (strengths, weaknesses, opportunities and threats). First, the organisation examines its current performance, assessing its strengths and weaknesses. It looks at performance indicators like market share, sales revenue, output and productivity. It also examines its resources - financial, human, products and facilities. Next, the company looks at external factors, from the point of view of opportunities and threats. It is trying to assess technological, social, economic and political trends in the markets where it is competing. It also examines the activities of competitors.

Having completed the SWOT analysis, the company can now evaluate its objectives and perhaps work out new ones. They will ask themselves questions such as: Are we producing the right products? What growth rate should we aim at in the next five years? Which new markets should we break into?

The remaining task is to develop appropriate strategies to achieve the objectives. The organisation decides what action; it will take and how it will provide the resources to support those actions. One strategy may be to build a new factory to increase production capacity. To finance this, the company may develop another strategy, the issuing of new shares to the public.

Company planning and strategic decision-making are key activities of top management. Once they have been carried out, objectives and targets can be set at lower levels in the organisation.

 

Топ-менеджмент: планирование и стратегия.

Топ-менеджмент компании есть определенные уникальные обязанности. Одна из их основных задач является сделать основные решения, влияющие на будущее организации. Эти стратегические решения, определить, где компания собирается и как она будет туда попасть.

Прежде чем сделать какой-либо вид стратегического планирования, управления должны быть уверены в  одном.Они должны решить, что миссия и цели их бизнеса. Они также должны решить, какой она должна быть в будущем. Выбор миссии и целей является основой любого планирования.

Два примера сделаем этот момент ясно - один британский, другое значение American.Providing цены и качества было их миссия и цели. Одна из стратегий, которые они использовали, чтобы сконцентрироваться на продаже одежды и текстильных изделий.

Второй пример касается Американской телефонной и телеграфной компании. Вейл и его коллеги решили, что предоставление услуг будет миссия и цели организации. Это стало главной целью компании, и остается таким до сих пор.

Приняв решение о его миссии и целей организации будут  разработаны некоторые более  конкретные цели. Как только он установил его более конкретным, среднесрочных целей, компания может составить корпоративный план. Его целью является, чтобы указать, стратегии управления будет использовать для достижения своих целей.

Однако, прежде чем принять решение  стратегий, планированием придется искать в настоящее время производительность компании, а также на любых внешних  факторов, которые могут повлиять на его будущее. Для этого он осуществляет анализ, иногда называемый анализ SWOT (сильных, слабых сторон, возможностей и угроз). Во-первых, организация исследует его текущей деятельности, оценки ее сильных и слабых сторон. Он смотрит на показатели, как доля рынка, выручка от реализации, производства и производительности труда. Он также исследует его ресурсы - финансовые, человеческие, продуктов и оборудования. Далее, компания смотрит на внешние факторы, с точки зрения возможностей и угроз. Он пытается оценить технологические, социальные, экономические и политические тенденции на рынках, где она конкурирует. Она также изучает деятельность конкурентов.

Завершив анализ SWOT, компания может  оценить ее цели и, возможно, выработать новые. Они будут задавать себе такие вопросы, как: мы производить нужные товары? Какие темпы роста должны мы стремимся в ближайшие пять лет?Какие новые рынки мы должны проникнуть?

Остальные задачи для разработки соответствующих  стратегий по достижению целей. Организация решает, какие действия, это будет и как она будет предоставлять ресурсы для поддержки этих действий. Одна из стратегий может быть, чтобы построить новый завод на увеличение производственных мощностей. Для финансирования этого, компания может разработать другую стратегию, выпуск новых акций для широкой публики.

 Компания планирования и  принятия стратегических решений  являются ключевыми деятельности  топ-менеджмента.Когда-то они были  выполнены, цели и задачи могут  быть установлены на более  низких уровнях организации.


Информация о работе Top-Management-planning and strategy