The problems related to discipline difference occurring during the realization of the academic exchange programs in economic faculties

Автор: Пользователь скрыл имя, 25 Апреля 2013 в 18:55, доклад

Краткое описание

Aims: To compare and analyze the academic programs with the economics major, to find out the main problems of the intrernational academic exchange realization with economic majors and look for possible solutions
Methods and resources: The comparison of the educational programs with economic majors of Siberian Federal University, Russia and the University of Castilla la Mancha, Spain. Resources are taken from the official web-pages of the universities.

Файлы: 1 файл

The problems related to discipline difference occurring during the realization of the academic exchange programs in economic faculties.docx

— 18.30 Кб (Скачать)

The problems related to discipline difference occurring during the realization of the academic exchange programs in economic faculties

 

Akimova O.V.

Supervisor: Matyunkova N.N.

 

Siberian Federal University

Aims: To compare and analyze the academic programs with the economics major, to find out the main problems of the intrernational academic exchange realization with economic majors and look for possible solutions

Methods and resources: The comparison of the educational programs with economic majors of Siberian Federal University, Russia and the University of Castilla la Mancha, Spain. Resources are taken from the official web-pages of the universities.

Results: The academic program of the University of Castilla la Mancha includes more subjects related to the history of economics, while the program of Siberian Federal University has more mathematics related subjects. Another difference is in the number of the disciplines taught. The academic program of Spanish university includes 25 subjects and the academic program of Russian university includes 59 subjects. Thus the students with economic major will encounter difficulty in passing the missed disciplines while they were studying abroad. 

Conclusions and possible solutions to the problem: The difference in academic programs makes the long-term participation in exchange program rather time- and resource- consuming procedure. However, the international department of the university can broaden its responsibilities and authorities to make the individual schedule for the returned participants of long-term educational programs.

List of rescources:

  1. http://www.uclm.es/organos/vic_docencia/EEES/grados_1011.asp
  2. http://edu.sfu-kras.ru/oop/search/115/0/1/K/0
  3. http://international.sfu-kras.ru/administration

Проблемы, связанные с  разницей в дисциплинах при осуществлении  академического обмена студентами экономических  специальностей.

Акимова О.В.

Научный руководитель: Матюнькова Н.Н.

Сибирский федеральный  университет

 

Цель и задачи:  Сравнить и проанализировать академические  программы экономических факультетов  и выявить проблемы реализации программ международного студенческого обмена в области экономики и поиск возможных решений.

Методы и ресурсы: Сравнение  образовательных программ в области  экономики Сибирского Федерального Университета, Российская Федерация  и Университета Кастилья ла Манча, Испания. Материал для сравнения взят с официальных сайтов вышеупомянутых университетов.

Результаты исследования: В состав образовательной программы Университета Кастилья ла Манча входит больше предметов, касающихся истории экономики, тогда как программа Сибирского Федерального Университета включает в себя предметы математической направленности. Еще одним существенным отличием является количество изучаемых дисциплин. Программа испанского университета состоит из 25 предметов, а русского – из 59. Таким образом, у студентов экономических специальностей по возвращении возникнет проблема сдачи пропущенных в родном ВУЗе дисциплин.

Выводы и возможные  решения проблем: В связи с  большой разницей в образовательных  программах экономической направленности, участие студентов превращается в процесс, требующий временных  и материальных затрат. Однако, для  возможного решения проблемы, можно  расширить обязанности и полномочия международного отдела, включив в  них составление индивидуальных планов обучения для участников обмена.

Список источников:

  1. http://www.uclm.es/organos/vic_docencia/EEES/grados_1011.asp
  2. http://edu.sfu-kras.ru/oop/search/115/0/1/K/0
  3. http://international.sfu-kras.ru/administration

Информация о работе The problems related to discipline difference occurring during the realization of the academic exchange programs in economic faculties