Контрольная работа по "Иностранным языкам"

Автор: Пользователь скрыл имя, 02 Марта 2013 в 19:58, контрольная работа

Краткое описание

An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high -performing people who can develop winning strategies has become decisive in ensuring competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others not just by pep talks but alsothrough the sheer force of their example. Such people can push their organizations to greater and greater heights.

Файлы: 1 файл

контрольная работа по английскому.docx

— 26.12 Кб (Скачать)

Федеральное государственное образовательное

бюджетное учреждение высшего профессионального образования

 

«ФИНАНСОВЫЙ УНИВЕРСИТЕТ

ПРИ ПРАВИТЕЛЬСТВЕ РОССИЙСКОЙ ФЕДЕРАЦИИ»

 

ЗАОЧНЫЙ ФИНАНСОВО-ЭКОНОМИЧЕСКИЙ  ИНСТИТУТ

 

 

 

 

Кафедра иностранных языков

 

Факультет: финансы и кредит

                                  Специальность: бакалавр

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЬНАЯ РАБОТА №1

по дисциплине: деловой иностранный язык

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                   Студент: Жорняк К.О.

                                                                            Курс 2№ группы080100

                                                  Номер зачетной книжки: 11ФЛД12058

Преподаватель: Ливская Е. В.

 

 

 

 

 

Калуга 2012

 

I. Прочитайте и устно переведите на русский язык весь текст. Переведите письменно первый абзац.

 

Retaining good staff

 An organization’s capacity to identify, attract and retain high-quality, high -performing people who can develop winning strategies has become decisive in ensuring competitive advantage. High performers are easier to define than to find. They are people with limitless energy and enthusiasm. They are full of ideas and get things done quickly and effectively. They inspire others not just by pep talks but alsothrough the sheer force of their example. Such people can push their organizations to greater and greater heights. However, not all high performers are stolen, some are lost. High performers generally leave because organizations do not know how to keep them. Money remains an important motivator but organizations should not imagine that it is the only one that matters.  In practice, high performers to take for granted that they will get a good financial package. They seek motivation from other sources.

 

Сохранение  хороших сотрудников

 

Способность организации к выявлению, привлечению  и удержанию высококвалифицированных сотрудников, которые могут разрабатывать выигрышные стратегии стала решающей в конкурентной борьбе. Людей с высокой исполнительностью легче определить, чем найти. Это люди с безграничной энергией и энтузиазмом. Они полны идей и готовы добиться своей цели быстро и эффективно. Они вдохновляют других людей и не только придают бодрость духа, но и силой своего примера показывают, как необходимо проводить переговоры. Такие люди способны подтолкнуть организации на большую высоту. Однако, не все высококвалифицированные сотрудники были украдены конкурентами, некоторые из них были потеряны. Высокие кадры , как правило, уходят, потому что организации не знают, как держать их. Деньги остаются важнейшей мотивацией, но организации не следует думать ,что только зарплата имеет значение для сотрудника. На практике, квалифицированный сотрудник считает само собой разумеющимся, что они получат хороший финансовый пакет. Они ищут мотивацию из других источников.

 

 

 

 

 

 

 

      II. Определите , являются ли утверждения:

      а) истинными

      b) ложными

      c) в тексте нет информации

 

  1. Work doesn’t need to be varied. Работа не должна быть разнообразной.
  2. High performers are very keen to develop their skills. Квалифицированные сотрудники очень заинтересованы, чтобы развивать свои навыки.
  3. High performers are very ambitious people. Квалифицированные сотрудники  очень амбициозные люди.

 

  Внесите ваши ответы в таблицу

 

                 1.

                2.

                     3.

b

a

c


 
III. Найдите лексические эквиваленты к выражениям из текста.

    

       Внесите  ваши ответы в таблицу.

 

  1. people who can develop winning strategies 

2. enthusiasm

3. high performers 

4. loyalty

5. organization

6. motivation

7. money remains an important motivator to work

8. regeneration

9. skill

10. competitor

       a)  a strong feeling of interest and enjoyment about something and eagerness

            to be involved in it   

b)  creative people

c) the quality of remaining faithful to principles, country etc

d) high-performing people who can develop winning strategies

e) eagerness and willingness to do something without needing to be told or forced to do it

f) an ability to do something well, especially because you have learned and practised it

g) a  group such as a business that has formed for a particular purpose

h) a person, team, company etc that is competing with another

i) making something develop and grow strong

j) we all go to work to earn money 


 

 

d

a

i

c

g

e

j

b

f

h


 

 

 

IV. Определите основную идею текста.

a) Winning success. Цена успеха

b) Identifying high performers. Выявление высококвалифицированных сотрудников

c) Motivating high-calibre staff. Мотивация высококвалифицированного персонала.

Ответ:

V. Расположите фразы диалога в правильной последовательности.   (Соедините цифры и буквы) Внесите ваши ответы в таблицу. Перепишите диалог в правильном порядке.

a) Hi Ann. How are you?

b)  Hello Bob, nice to meet you.

c)  Fine, thanks. I haven’t seen you for ages. How’s everything going?

d)  That’s good.

e)  Pretty well at the moment. I got promoted last year, so I’m now head

     of data processing. I’m in charge of about thirty people.

 

 

b

a

c

e

d


 

 

VI. Расположите части делового письма в правильном порядке. (Соедините буквы и цифры ) Внесите ваши ответы в таблицу.  Перепишите письмо в правильной последовательности. 

 

  1. Dear Mr A Fountain,
  2. 6 Lakeside Road
        1. Alton,

UK

5th March

Customer number: AF2789

Tel: mob 07790 74820

  1. I am writing to complain about the computer that I bought from your

company last week. I am unhappy with the computer. I’d like you to send

one of your technicians to my house as soon as possible to fix it. I hope to hear from you in the near future, and can be contacted at any time on the mobile number above.

  1. Mr A Fountain

Springbourne Technologies

Unit 7, Riverside Business Park

Wilham

  1. Yours sincerely

 Chris Brown

 

b

d

a

c

e


 

 




Информация о работе Контрольная работа по "Иностранным языкам"